Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług
Co to jest Leasing?
Leasing to forma finansowania, w której Leasingodawca daje w użytkowanie Leasingobiorcy przedmiot leasingu w zamian za miesięczne raty.
Od jak dawna powinienem prowadzić firmę, by otrzymać finansowanie?
Finansowanie można otrzymać już w pierwszym dniu prowadzenia działalności.
Jakie dokumenty są wymagane do uruchomienia umowy leasingu?
Podstawowym dokumentem wymaganym do podpisania umowy jest dowód osobisty. W indywidualnych przypadkach może być również wymagane potwierdzenie kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia w branży.
Do kogo skierowana jest oferta StartUpLeasing.pl?
Nasza oferta dostępna jest dla każdej firmy o dowolnej formie prawnej już od pierwszego dnia działalności.
Kiedy mam zapłacić pierwszą ratę?
Standardowo pierwsza rata przypada w miesiącu następującym po miesiącu wydania przedmiotu lub jego rejestracji (w przypadku pojazdów).
Jakie przedmioty można finansować leasingiem?
Leasingiem finansujemy: wszelkiego rodzaju środki transportu, maszyny i pojazdy budowlane, maszyny i urządzenia, sprzęt medyczny.
Jak wygląda procedura leasingowa?
- Podpisanie wniosku przez Klienta i przesłanie do StartUpLeasing.pl
- Weryfikacja wniosku w StartUpLeasing.pl
- Podpisanie umowy
- Wpłata udziału własnego przez Klienta
- Rejestracja i ubezpieczenie przedmiotu przez StartUpLeasing.pl
- Wydanie przedmiotu Klientowi
Kto jest właścicielem leasingowanego przedmiotu?
Właścicielem przedmiotu leasingu jest Finansujący (Leasingodawca), natomiast Korzystający jest użytkownikiem przedmiotu.
Czy jest możliwość wcześniejszego zakończenia umowy?
Tak, istnieje możliwość przedterminowego zakończenia umowy.
Czy są przewidziane dodatkowe koszty oprócz rat leasingowych?
Dodatkowe opłaty poza ratą leasingową to koszty związane z rejestracją (pojazdy) oraz ubezpieczeniem przedmiotu.
Czy ubezpieczenie przedmiotu leasingu jest obowiązkowe?
Każdy leasingowany przedmiot podlega ubezpieczeniu majątkowemu lub casco. Istnieje możliwość ubezpieczenia przedmiotu przez firmę leasingową lub we własnym zakresie.
Kto dokonuje odpisów amortyzacyjnych?
W przypadku leasingu operacyjnego – Finansujący.
W przypadku leasingu finansowego – Korzystający.
Na jaki okres mogę wziąć leasing?
Od 1 roku do 7 lat w zależności od przedmiotu.
Czy załatwię wszystkie formalności nie wychodząc z firmy?
Tak. Gwarantujemy kompleksową obsługę w siedzibie Klienta.
Miałem szkodę komunikacyjną, czy jest możliwość zawieszenia rat?
Tak, mamy możliwość obniżenia kosztu dwóch kolejnych rat z tytułu szkody.
Czy mogę otrzymywać faktury drogą elektroniczną?
Tak.
Czy udzielacie leasingu w walucie obcej?
Tak, udzielamy leasingu w walucie Euro firmom, które generują przychody również w tej walucie.
Czy mogę liczyć na fachową pomoc doradcy również po podpisaniu umowy?
Doradca jest do Państwa dyspozycji przez cały okres trwania umowy. W wielu przypadkach doradzamy Klientom również po zakończeniu umowy.
Co stanowi koszt uzyskania przychodu dla Klienta?
Kosztem uzyskania przychodów dla Korzystającego są:
- w przypadku leasingu operacyjnego – wszystkie raty netto oraz opłata wstępna
- w przypadku leasingu finansowego – część odsetkowa rat leasingowych i amortyzacja przedmiotu
Na jaki okres mogę wziąć kredyt?
Od 1 roku nawet do 10 lat.
Dopiero rozpocząłem działalność, czy mogę ubiegać się o kredyt/pożyczkę?
Dla kredytu minimalny okres prowadzenia działalności wynosi 3 miesiące, natomiast pożyczka jest dostępna od pierwszego dnia działalności
Jak wygląda procedura kredytowa?
- Przygotowanie transakcji oraz weryfikacja Klienta
- Podpisanie umowy
- Uruchomienie kredytu
Czy można nadpłacać raty kredytu?
Tak.